Semsterköp

Det blev inte mycket läsning för mig under semestern, lite ungefär som jag hade gissat. Det var så mycket annat jag gjorde att jag helt enkelt inte hade tid. Jag läste inte en enda av de böcker jag hade lagt undan eller lyssnat på någon ljudbok, så kan det gå ibland.



Som sagt så spenderade jag en vecka av in semester i England, vilket var rena paradiset för mig då det fanns så fina bokhandlar (och det blev ju int evärre av att det var väldigt billigt räknat med Svenskamåt. Det hela sluatde med att jag köpte elva böcker, tre bokhållare och en boklampa.



Jag köpte dessa tre böcker i en helt underbar second hand-bokhandel vid namn Booksharp. Det var lite som en blandning av bibliotek och butik då man fick köpa böckerna för en bråksumma och när man lämnade tillbaka dem fick man halva summan tillbaks, men om man gillade en bok eller kanske alla så behövde man inte återlämna dem.

The last of the red-hot vampires - Katie MacAlister
Blow me down - Katie Mac Alister
Persuasion - Jane Austen



På en turistbyrån i Gravesend köpte jag Tales of old Kent av Alan Bignell som jag faktiskt läste ut medan vi var där. Och kvinnorna som jobbade där var jätte gulliga trots att de trodde att vi var från Tyskland.



När vi åkte in till London var mitt enda måste att besöka Foyles som jag blivit tipsad om av en kollega. Jag säger bara att det var nog den bästa bokhandel jag någonsin varit i. Allt var så väl organiserat och gigantiskt stort. Och  känner man mig rätt så kan man förstå att det blev några böcker även här.

Dead as a doornail - Charlaine Harris
Definitely dead - Charlaine Harris
All together dead - Charlaine Harris

From dead to worse - Charlaine Harris
Dead and gone - Charlaine Harris




En liten bit ifrån Foyles så fanns det en pytteliten butik som sålde både böcker och dvder. Jag kommer inte ihåg vad den hette men den var heller inte så bra. Gubben som satt i kassa var inte alls intreserad av att sälja någonting men trots det köpte jag Pride and prejudice av Jane Austen där.

Den superfina Elvisboken var det faktiskt mamma och pappa som hittade. Det var i ett stånd i Gravesend där de sålde massvis med saker som har med 50- och 60-talet att göra.



Den bästa bokhållaren någonsin!!



Riktigt bra om man vill ha en bok stå framme så att gäster kan blädra lite.



Lite klumpig tycker jag.



Inte den bästa boklampa jag sett men den duger.

Kommentera inlägget här :