Hur är du som läsare?

En liten snabbt lista som jag hittade på Boklusen
 
Hur är du som läsare?

snabb / långsam
läser alla ord / skummar en del
gillar långa beskrivningar / hoppar över det som inte för historien framåt
kommer ihåg detaljer / kommer ihåg i stora drag
undviker tjocka böcker / läser gärna tegelstenar
tycker om tunna böcker / tycker tunna böcker ofta saknar något
idealboken är på mindre än 400 sidor / idealboken är på mer än 400 sidor
tjuvkikar på slutet / läser aldrig slutet förrän boken är just slut
väljer efter omslag / skiter fullständigt i ytan
läser baksidetexter / undeviker baksidetexter
väljer boken efter rekommendationer / vill helst välja själv
rekommenderar ofta böcker till andra / rekommenderar sällan böcker
hör det jag läser i huvudet / hör aldrig det jag läser
gillar ljudböcker / gillar inte ljudböcker
läser främst böcker i en genre / gillar att variera min läsning
läser alltid på svenska / läser på flera språk
är bra på att komma ihåg böcker jag läst / glömmer lätt bort både titlar och författare
skriver upp det jag läser / skriver inte upp det jag läser
läser varje dag / läser mer sällan
tycker att läsning är avslappnande / tycker att läsning är ansträngande