Årskrönika 2013

Ånej, det har inte gått bra med mitt lilla projekt att läsa hyllvärmare. Jag hade som mål att läsa ut åtminstonde 26 av de 77 böcker som fått en mer permanent plats i hyllan, men det blev bara 20. Så jag får väl säga att det blev ett misslyckande. Men om jag tittar på den totala antalet böcker som jag läst i år så blev det fler än förra året i varje fall.

Januari
1. Halva min måne – Anna Granström
2. Aristocats – Walt Disney

Februari
3. The last of the red-hot vampires – Katie MacAlister
4. Angelas dotter – Kristin Hannah
5. Jag är Zlatan – David Lagercrantz
6. New Delhi till Borås – Per J Andersson

Mars
7. Det osynliga molnet – Dan Lee
8. Uppväxt med Elvis – Sten Berglind
9. Den tysta fienden – Dan Lee
10. En gåtfull vänskap – Yoko Ogawa

April
11. Varma kroppar – Isaac Marion
12. The Choice – Nicholas Sparks

Maj
13. En shopaholic får en syster – Sophie Kinsella
14. De stulna barnen – Jo Salmson
15. Fly Sol, fly! – Jo Salmson
16. Magiska krafter – Jo Salmson
17. Folket som försvann – Jo Salmson
18. Glöm mig inte – Anne Cassidy
19. Om kärlek – Leonid Zjuchovitskij och Lars Hesslind
20. Nyckeln till ljuset – Nora Roberts

Juni
21. Sagan om de två tornen – J.R.R. Tolkien
22. Fanny och Alexander – Ingmar Bergman

Juli
23. Vad är så skört att det bryts när man säger dess namn? – Bjorn Stortland
24. From dead to worse – Charlaine Harris
25. Hål i huvudet – Jenny Jägerfeld
26. Sandhamn – Jens Liljestrand
27. Babels avgrund – Joseph Zsuffa
28. Ett hus utan speglar – Mårten Sandén
29. Hungerspelen – Suzanne Collins
30. Kärlek ända in i döden – Unni Drougge
31. Fatta eld- Suzanne Collins
32. Spår i snön – Jonas Karlsson

Augusti
33. Revolt – Suzanne Collins
34. Högsta ort
– Paul Ferris
35. Att skriva – Stephen King
36. Empire – David Dunwoody
37. Förtrollande månsken- Bethea Creese
38. Yummy – Eva Susso

September
39. The Wedding – Nicholas Sparks
40. När skruven dras åt – Henry James
41. 3096 dagar – Natascha Kampusch
42. Doggy Monday­ – Maria Sveland
43. Bländverk
– H. Barry Olsen
44. City of Bones – Cassandra Clare

Oktober
45. När döden kom till Pemberley – P.D. James
46. Shadows of the workhouse – Jennifer Worth
47. Karla Brottare – Anders Sparring

November
48. Hollywood män – Jackie Collins
49. Den sista fristaden – Tracy Chevalier
50. Safe haven – Nicholas Sparks
51. Sista sommarlovet – Lars Widding

December
52. Prinsessan roar sig – K.G. Ossiannilsson
53. Stockholm octavo – Karen Engelmann
54. Mörk ängel – Laini Taylor

Kommentera inlägget här :