Hål i huvudet

Författare: Jenny Jägerfeld
Utgiven: 2006
Utläst: 130714
Betyg: 2,5/5
 
Denna utgåva
Förlag: Gilla böcker
Utgiven: 2010
ISBN: 978-91-86634-04-9
Sidor: 303
 
Baksidestext
Till Minou
Hej Minou. Jag börjar rakt av. Okej. Det är en grej jag måste tala om, eller berätta... eh för dig... erhum [ljudlig harkling]. Jo, okej det är så här, försök och lyssna nu, utan att... utan att slå sönder nåt eller så  [torrt skratt]. Jag vet att du kommer tycka att jag är feg för att jag spelar in det här på band och det kan du gott få tycka. Eller visst, det är fegt, jag kan se de [drar in rök]. I alla fall 8skrammel], vi har haft bra år. Eller bra... jo, bra ändå. Men nu, ja, jag känner mig inte som jag gjorde förut.
 
Minou är tjugotre år och har blivit dumpad av sin kille - via ett kassettband! Det känns som att hon har ett hål i huvudet där hennes lugn och förnuft långsamt sipprar ut, och ondskefulla tankar obehindrat tar sig in. Förvirrad, olycklig och trött på sig själv drar Minou till Spanien för att få perspektiv på livet och börja om på nytt. För det är väl så man gör?
 
Projekt: Hyllvärmare
 

Jag tror att jag började på den här boken säkert 3 eller 4 gånger innan jag läste hela. Med andra ord så var det första 50 sidorna botten, de var super förvirrande och fångade inte mitt intresse. Men efter de där 50 sidorna så vart den bättre, den var fortfarande galet förvirrande imellanåt och aningen deprimerande men det var ändå läsbart.

Kommentera inlägget här :