Små citroner gula

Författare: Kajsa Ingmarsson
Originaltitle: -

Utgiven: 2004
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 140719
Betyg: 3,5

Denna utgåva
Förlag: Månpocket
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Pocket
ISBN: 978-91-7503-132-3
Sidor:325

Baksidestext
Men en fot i Stockholm och en i barndomens trygga småstad tycker sig Agner stå hur stadigt som helst. Hon har en familj som alltid ställer upp, ett bra jobb, en pojkvän som älskar henne och en bästa vän som hon känner utan och innan. Eller? En efter en rasar byggstenarna i Agnes liv tills hela tillvaron rämnat. När en vän erbjuder henne att vara med och starta en resturang har hon inget att förlora.

Första meningen
Det var inte första gången någon tog henne på brösten. 

 


Jag såg filmen för några veckor sedan och jag verkligen älskade den, möjligtvis på grund av Sverri Gudnason. Den var så rolig och charmig. Tyvärr var inte boken upplagd på samma sätt.Jag förstod att boken antagligen inte skulle vara exakt likadan som filmen, det är de ju aldrig. Men tyvärr tyckte jag att boken var sämre än filmen.

 

Jag blev först riktigt irriterad på Agnes, som hela tiden förvrängde allting och trodde att allt handlade om henne. Jag blev också så trött på att hon hela tiden gick tillbaka till den där mansgrisen som bara behandlade henne illa. Annars var boken välskriven, synd bara att jag inte blev så förtjust i huvudpersonen...

Kommentera inlägget här :