Oktober 2014

Oktober
48. Mitt liv, mitt beslut – Maria Andersson
49. Looking for Alaska – John Green
50. Skuggor över Svavelköping – Johan Sjöberg och Johan Egerkrans
51. Röda spår – Katarina Genar
52. Georg och Gloria – Tormod Haugen
53. Harry Potter och Hemligheternas kammare – J.K. Rowling
54. Sommar och hemliga härligheter – Moni Nilsson
55. Den utvalde – Lois Lowry
56. Hur du tränar din drake – Cressida Cowell
57. När kejsaren var gudomlig – Julie Otsuka

 

Ålder

Äldsta: Den utvalde, 1993

Yngsta: Mitt liv, mitt beslut, Skuggor över Svavelköping och Röda spår, 2014

 

Betyg

Bästa: Harry Potter och hemligheternas kammare

Sämsta: Mitt liv, mitt beslut och Röda spår

 

Format

Inbundna: 8

Pocket: -

Noveller: -

Övrigt: 2

Antal sidor: 2052

 

Språk

Svenska: 9

Engelska: 1

Original språket: 5

 

Genre

Skön: 1

Deckare: -

Memoarer/Biografier: 1

Barn/Ungdom: 8

Fakta: -

 

Författare

Män: 2

Kvinnor: 8

Män och kvinnor: -

Länder: 4, Sverige, USA, Norge och England

 

Kommentera inlägget här :