Dagbok från imorgon

Författare: Cecelia Ahern
Originaltitle: The Book of Tomorrow
Utgiven: 2009
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 150417
Betyg: 4,5/5

Denna utgåva
Förlag: Bazar
Översättare: Gabriella Andersson
Tryckt: 2013
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-7028-310-9
Sidor: 324

Baksidestext
Föreställ dig en dagbok som berättar vad som ska hända imorgon. Skulle du vilja veta?
Tamara har alltid levt i ögonblicket och aldrig ägnat morgondagen en tanke. Men när ett kringresande bibliotek kommer till byn där hon bor, och hon hittar en stor läderinbunden bok med hänglås, väcks hennes nyfikenhet. Med lite hjälp lyckas hon öppna boken och oväntade skaer börjar hända.
En varm och charmig berättelse om hur morgondagen kan förändra det som sker idag.

Första meningen
Det sägs att en historia förlorar något för varje gång den berättas.

 


Ooh, vilken bra bok!! Den var så nära att få toppbetyg, men det något litet som fattades och jag ger inte bort mina 5:or så lättvindigt. Trots det en av de bästa böckerna jag har läst på länge.

 

Jag gillade alla hemligheter och mysterier, även fast jag kunde lista ut några av dem ganska tidigt, men det blev kanske lite mycket drama på slutet. Det hände så mycket ett tag att jag fick en gnutta korsslutning i min hjärna. Men förutom det så har jag absolut inget att klaga på. Förutom det så var den kanon.

 

Jag måste helt enkelt läsa fler böcker av Cecelia Ahern!

Kommentarer :

#1: Bokprinsessorna

Har du läst Love Rosie? Annars kan jag rekommendera den så sjukt bra. Lätt den bästa bok jag läste förra året :)

Svar: Nej, det har jag inte. Men den står definitivt med på min "vill ha nu"-lista när du säger så där! :)
Rebecka None

skriven

Kommentera inlägget här :