Lying out loud

 

Författare: Kody Keplinger
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: -
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 150818
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Hodder
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Storpocket
ISBN: 978-1-444-92816-7
Sidor: 357

Baksidestext
Sonny Ardmore is an excellent liar. She lies about her dad being in prison. She lies about her mom kicking her out. And he lies about sneakig into her bestt friend's house every night because she has nowhere to go.
Amy Rush might be the only person Sonny shares everything with - secrets, clothes, even a nemesis named Ryder Cross. Ryder's the new kid at Hamilton High and everything Sonny and Amy can't stand- a prep-school snob. But Ryder has a weakness; Amy. So when Ryder emails Amy asking her out, Sonny sees it as an opportunity to mees with him...
But soon it gets out of control. Sonny's going to have to lie her way to the truth, without costing her both Ryder and Amy...

Första meningen
I, Sonny Elizabeth Ardmore, do hereby confess that I am an excellent liar.

 


Som ni kanske vet så har jag tyckt om alla Keplinger böcker. I LOL så får man små glimtar av nårga av karaktärerna från hennes tidigare böcker (förutom The Swift boys & me), som jag inte var så förtjust i. Jag tyckte att de var lite överflödiga och om man inte läst hennes tidigare böcker så får man inte ut någonting av dem, tror att de bara skulle kännas lite konstiga.

 

Men något som inte var konstigt var Biancas och Wesleys återkommade besök eftersom Amy är Wesleys lillasyster. Det var en liten omställning att läsa om deras förhållande utifrån istället för inifrån, men när man väl gjort det så tyckte jag att det passade ganska bra in i huvudhistorien.

 

Och huvudhistorien tyckte jag om. Den var ibland lite (i brist på ett bättre ord) överdriven, men det var inte som jag störde mig på. Och jag tyckte verkligen om slutet, jag gillar när det är lite mer verklighetstroget. Okej, man kanske kände av lite av Hollywood-magin i slutet men lite sånt måste man ju också ha.

Kommentera inlägget här :