Otroligt högt och extremt djupt

 

Författare: Annelie Pompe
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: -
Genre: Fakta
Utläst: 150924
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Fakta
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-917424-456-4
Sidor: 250

Baksidestext
Mod Äventyr Rädsla Passion Utmaning Tankekraft Andning

Första meningen
När utmanade du dig själv senast?

 


Att läsa om Annelie Pompes äventyr är nog det närmaste jag kommer komma att göra någonting liknande. Jag tycker inte om djupa vatten, eftersom jag inte simmar särskilt bra och blir lite panikartad om jag inte kan andas. Och jag tycker inte om högahöjder, eftersom jag har lite höjdskräck.

 

 
Men jag blir ändå inspirerad av denna bok, inte minst eftersom att hon skriver mycket om rädsla (vilket hela förra stycket handlar om). Och det måste inte handla om extrema saker, det går att aplicera hennes metoder och tankesätt på vardagliga saker.
 
Sen är det ju alltid roligt att läsa om lite smått galna människor som verkligen går in i deras intressen. Och vilka fantastiska bilder.

Kommentera inlägget här :