Smittad

 

Smittad
Författare: Johanna Strömqvist
Originaltitle: -
Utgiven: 2012
Serie: -
Genre: Fantasy
Utläst: 160728
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Månpocket
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Pocket
ISBN: 9789175031651
Sidor: 316

Baksidestext
Stockholms gator dallrar av hetta ”Längtar ni efter hösten?” frågar tidningarna när de inte rapporterar om vågen av grymma överfall.
För Maria hamnar allt annat i skymundan när hon möter Emmy. Emmy liknar ingen annan, och snart kan de inte vara utan varandra. Men så inser Maria att Emmy håller något hemligt. Kan det ara så fasansfult som det verkar – eller är allt bara en lek som gått för lågt?

”Jag är inte normal. Jag är inte som du. Jag är en sån som hör hemma i mörkret.”

Första meningen
Hon låg på marken i en liten glänta, bland rotvältor och blåbärsris.
 

Jag tyckte verkligen inte om denna bok. Den stod på fantasyhyllan och skulle vara magiska element i den. Men det var absolut inget magiskt i den eller något som jag skulle kalla fantasy förren över halva boken hade gått. Innan dess så var det bara att Maria spelade med bandet eller var ute på krogen och söp. Och självklart att hon var helt tokig i Emmy men att hon behandlade Maria på ett väldigt dåligt och konstigt sätt.
 
Jag är bara glad att den inte var svårläst så att den tog slut relativt snabbt. 

Kommentera inlägget här :