BFG

 
 
BFG
Författare: Roald Dahl
Originaltitle: -
Utgiven: 1982
Serie: -
Genre: 6-9år
Utläst: 160715
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Penguin
Översättare: -
Tryckt: 2014
Bindning: Ljudbok
Uppläsare: David Walliams
ISBN: -
Speltid: 4h 24min

Baksidestext (från Bokus)
Penguin presents Roald Dahl's The BFG, read by actor, writer, and Britain's Got Talent judge David Walliams. This audiobook features original music and sound design by Pinewood film studios.The BFG is a nice and jumbly giant. In fact, he is the only big friendly giant in Giant Country.All the other giants are big bonecrunching brutes, and now the BFG and his friend Sophie must stop them guzzling up little human beans - with some help from Her Majester, the Queen.David Walliams is a multi-award winning British comedian, actor and writer, best known for the comedy series Little Britain; but his acting work includes plays, dramas and films. He is also the author of five hugely successful children's books, including two illustrated by Quentin Blake - Roald Dahl's favourite illustrator.
 

Att lyssna på denna ljudboken var en upplevelses som alla borde ta del av. Alla rösterna var helt fantastiska. Man skulle lätt kunna tro att det är fler som gör dem men det är bara Walliams, helt själv. Och man hör ju ändå att det finns vissa likheter men ni förstår vad jag menar.
 
Sen är det ju också en väldigt bra historia i sig, vilket bara gör upplevelsen bättre. Jag har inte läst något av Dahl tidigare, bara sett några filmer, så jag har inte så jättestor relation till honom. Men när jag såg trailern till den nya filmatiseringen av BFG (eller SVJ som den heter på svenska) så blev jag riktigt sugen på att ta tag i det. Och antagligen så kommer det bli att lyssna på de andra böckerna av honom också.

Kommentera inlägget här :