Halvårs uppdatering

Nu har drygt halva 2016 gått, vilket är helt sjukt. Jag ska på onsdag tillbaka till jobbet efter en liten mini-semester för att jobba drygt en månad innan den "riktiga" semestern börjar. Så nu, när som sagt sex månades av året gått, så tänkte jag se hur det har läsningen har varit för mig så här långt.
 
Om jag börjar med mina mål för året som var att läsa minst 50% hyllvärnare och att inte införskaffa fler böcker än jag läst så går det hyffsat. I skrivande stund så har 53% av böckerna som jag läst varit hyllvärmare, så om jag bara fortsätter så här kommer det nog gå vägen. Med det andra målet går det lite sämre. Eller det beror på hur jag räknar. Om jag verkligen räknar med alla, ALLA, böcker som kommit innanför dörrarna så ligger jag riktigt dåligt till. Det jag tänker på är att jag fick ca 130 böcker av min moster i maj och så har jag nu även fått en massa böcker som var min mormors. Men om jag inte räknar med dessa två tillfällen (vilket jag har valt att inte göra, annars kommer jag inte ha en chans att nå målet) så har jag läst 2 fler böcker än jag har införskaffat. Men den siffran vill jag ska öka mer än så.
 
Men om jag tittar på hur Motsatsutmaning har gått så kan jag inte annat än vara nöjd, riktigt nöjd. Av de 60 punker som finns på listan har jag bockat av 52 stycken. Det är alltså bara 8 kvar, och de flesta av dem har jag redan hittat böcker som jag tror kan passa. Det är egentligen bara 13. En bok där yoga utövas och 40. En bok där huvudpersonen är icke levande som jag har svårt att hitta någon bok som skulle funka. Hur som helst, när de 52 avklarade punkterna omvandlas till poäng så har jag fått ihop 75/90, om jag räknat rätt...

Kommentera inlägget här :