Mitt liv & jag

 
Mitt liv & jag
Författare: Mitt liv & jag
Originaltitle: The Time of My Life
Utgiven: 2011
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 160326
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Bazar
Översättare: Gabriella Andersson
Tryckt: 2014
Bindning: Häftad
ISBN: 9789170283949
Sidor: 397

Baksidestext
Ibland knackar livet på dörren…
Lucy Silchester tar livet för givet. Hon är fullt upptagen med att engagera sig i sina vänners problem, undvika sin familj, avsky sitt jobb och ta sin gamla bil till verkstaden. Men hon har fastnat i samma gamla hjulspår och lögner hon drar till med blir allt större och mer invecklade. Bara Lucy själv känner till sanningen.
Så en dag blir hon kallad till ett möte – med Livet. Hennes liv visar sig vara en irriterande liten man med skrynklig kostym och han är fast besluten att få Lucy att ordna upp sin trassliga tillvaro, vad än Lucy tycker om saken. Livet tänker inte låta henne slippa undan.

Första meningen
Kära Lucy Silchester,
 

Det här är en av Aherns lite mer udda böcker. Eller udda kanske är lite fel att säga men det är svårt att beskriva den på något annat sätt. För i denna boken så finns det något som heter Livsagenturen och där jobbar det folk som har hand om (eller är) andra människors liv. Om man inte mår bra så påverkas ens liv av det, Livet får utslag, dålig andedräkt och liknande.
 
Lucys liv är en ganska tragisk figur och hon tycker verkligen inte om honom. Hon vill bara glömma bort honom, och det illa kvickt. Men det går inte henne liv med på utan han tränger sig in i henne vardag och vägrar att släppa taget. Så någonting måste förändras, men vad är det hon behöver göra för att bli av med honom.
 
Som sagt lite annorlunda men inte svår att komma in i och acceptera de villkor som den sätter upp. Det var till och med så att jag några gånger tänkte att det skulle vara ganska smidigt att faktiskt ha någon som håll koll på ens liv och som kunde ingripa om det började gå åt pipsvängen. Inte någon av Aherns bästa men helt klart läsvärd.

Kommentarer :

#1: Vargnatts bokhylla

Den här väntar på mig i hyllan. Jag brukar verkligen tycka om hennes lite mer udda böcker :)

Svar: Då tror jag att du kommer gilla denna :D
Rebecka None

skriven

Kommentera inlägget här :