Fifteen love

Författare: Peter Barlach
Utgiven: 2011
Betyg: 3/5
 
Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgiven: 2011
Sidor: 253
 
Utmaning: Barnasommar, Bok 13
 
För några år sedan hade jag sådan lust att läsa den här boken men nu vet jag inte riktigt varför... Men när jag såg den i fikarummet på jobbet tänkte jag varför inte. Så jag tog med den hem och började läsa men höll på att sluta de första sidorna. Nej, nu överdriver jag. Jag tyckte verkligen inte att den var någon hitt men jag fortsatte ändå att läsa den och den blev faktiskt bättre ju längre man kom. Den kom dock inte upp i så hög klass men den blev ändå läsbar.
 
Boken handlar om John, den skoltrötta killen som börjat umgås med Gabriel som kanske inte är det bästa inflytandet för någon. John har även gått och blivit kär i deras städerska, den polska Violetta, och gör i stort sätt vad som helst för att få träffa henne.

Kommentera inlägget här :