Pappan med de stora skorna

Författare: Moni Nilsson
Utgiven: 2009
Serie: Semlan och Gordon #1
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 140202
Betyg: 4,5/5
 
Denna utgåva
Förlag: Natur och Kultur
Tryckt: 2013
Bindning: Pocket
ISBN: 978-91-27-13771-4
Sidor: 119
 
Baksidestext
Den här boken handlar om:
a) MIG - SEMLAN! (Tolv och ett halvt. Inte snyggast i klassen, även om pppa tyckte det).
b) Gordon (som inte bryr sig ett dugg om vad andra tycker. Till exempel kan han gå omkring med kristallglas för ögonen utan att skämmas det minsta.)
c) Lino, som jag kanske, kanske möjligtvis är lite kör i. (Det har jag inte berättat för Gordon, fast vi är bästisar och berättar allt för varandr).
d) Om att bli ett olyckligt skilsmässobarn.
e) Om att bli ett lyckligt skilsmässobarn.
f) Om att trilla ur träd, om storebrorar (Gordons), lillebrorar (min), om kärlekslekar och om spegelvända hus.
Alltså om mitt liv helt enkelt.
 
Första meningen
Jag heter Semlan och ät tolv år och fyra månader.
 

Så sjukt bra!! När jag gick på lågstadiet älskade jag Tsatsiki-böckerna. På mellanstadiet förlorade jag mig helt i Klassresan och Malin + Rasmus = Sant. Och nu på univerisitetet upptäcker jag Semlan och Gordon.
 
Egentligen så är jag kanske lite för gammal för denna boken. Men den var så himla rolig, jag satt och skrattade mig igenom hela boken. Jag abar måste läsa de andra delarna i serien!

Kommentera inlägget här :