Nelly Rapp x3

 

Nelly Rapp och varulvarna
Författare: Martin Widmark
Originaltitle: Varulvarna
Utgiven: 2004
Serie: Nelly Rapp #3
Genre: 6-9 år
Utläst: 161024
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 97889163890864
Sidor: 77

Baksidestext
Natten för fullmånen närmar sig. Hundskötarna Ralf och Vanja beter sig alltmer konstigt. De blir hårigare för varje dag och varför bär de alltid svarta solglasögon? Nelly Rapp och hennes hund London måste agera med snabbhet, mod och en hel del fantasi, för snart kan det vara för sent…

Första meningen
-Åh, vilken vacker dag!

Serie
1. Monster-akademin
2. Frankensteinaren
3. Varulvarna
4. Trollkarlarna från Wittenberg
5. Spökaffären
6. De vita fruarna från Lovlunda slott
7. Häxdoktorn - och den sista zombien
8. Sjöodjuret i Bergsjön
9. I Bergakungens sal
10. Snömannens hemlighet
11. De spökande prästerna
12. Vampyrernas bal
13. Trollkarlens bok
14. Kapten Blåskägg
15. Nelly Rapp och häxornas natt
16. Nelly Rapp och de små under jorden

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nelly Rapp och de vita fruarna på Lovlunda slott
Författare: Martin Widmark
Originaltitle: De vita fruarna på Lovlunda slott
Utgiven: 2007
Serie: Nelly Rapp #6
Genre: 6-9 år
Utläst: 161025
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789163890888
Sidor: 86

Baksidestext
Nelly och London går på spökjakt på Lovlunda slott. Greve Sviinstrupe har stolt berättat att den Vita Frun svävar omkring bland salarna på nätterna. Men slottet verkar alldeles tyst och öde, och Nelly är på väg att krypa till sängs igen. Då ser hon något vitt skymta till längst bort i korridoren!

Första meningen
Jag var på väg från affären, där jag hade hämtat ut ett paket.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nelly Rapp och häxdoktorn
Författare: Martin Widmark
Originaltitle: Häxdoktorn – och den sista zombien
Utgiven: 2008
Serie: Nelly Rapp #7
Genre: 6-9 år
Utläst: 161026
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789163890895
Sidor: 91

Baksidestext
Nu är monsteragenten Nelly Rapp riktigt illa ute: Instängd med en äkta häxdoktor som pappan är förälskad i! och ute på gatan sitter London och glor efter en bassett-flicka. Och Nellys mamma? Ja, hon är förtrollad till… en zombie.

Första meningen
Tunga snöflingor föll i skenet under lyktstolpen.

 


Okej, jag brjar märka att jag kanske har blivit lite för gammal dessa böcker. Jag tycker inte riktigt att de är lika bra som jag tyckte när jag var liten. Men de är fortfarande ganska mysiga och så där lite lagom läskiga så att ingen (tänker på de lite mindre barnen) behöver inte vara oroöig för mardrömmar.
 
Jag tänker mig nog att jag snart ska börja läsa denna serie med min systerson som fyller 4 år om några månader. Jag tror att de kan passa honom riktigt bra och att han komemr älska de super fina bilderna.
 
I de här tre böckerna får vi täffa varulvar, spöken och voodoo-mästare så det många olika problem som Nelly ställs inför. Vilket passar perfekt i detta ruggiga väder som greppat tag i landet.

 

Kommentera inlägget här :