Mitt värsta år

 

Mitt värsta år
Författare: Emma Chastain
Originaltitle: Confessions of a High School Disaster
Utgiven: 2017
Serie: Chloe Snows dagbok #1
Genre: Unga vuxna
Utläst: 170623
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: B. Wahlströms
Översättare: Maria Marchner
Tryckt: 2017
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789132179754
Sidor: 313

Baksidestext
Lista över bra saker i mitt liv:
Hannah och jag är bjudna på en riktig fest!!
Lista över dåliga saker:
Jag har aldrig kysst någon.
Min pappa gör mig galen.
Jag tror att jag är kär i skolans populäraste kille, vars flickvän är så snygg att hon inte ens behöver eyeliner.
Min mamma har flyttat till Mexiko för att skriva en bok. (Men det är lugnt, hon kommer tillbaka. Tror jag i alla fall.)
I denna dagbok tänker jag skriva ner allt som händer under ett helt år. Det ser helt klart ut att bli det värsta året ever. /Chloe

Första meningen
Mamma är borta.

Serie
1. Mitt värsta år

2. The year of living awkwardly (ej utgiven)

 


Jag fastnade för den här boken på grund av Bridget Jones likheterna. Alltså att det verkar vara en tjej som har sina egenheter och att hon skriver dagbok om sitt vardagligaliv. I ärlighetens namn så var det mest en känsla jag fick när jag såg omslaget och läste baksidan att det skulle vara så och att jag verkligen hoppades på det. Okej det var inte en super stor chansning som jag behövde ta men när det sen visade sig att Chole även var lite lik Harriet Manners i Geek Girl gjorde mig riktigt glad.
 
 Chloe ska precis börja första året på High School och hon behöver allt stöd hon kan få. Men hennes mamma har dragit till Mexiko för att skriva på sin bok och lämnat henne ensam kvar med sin aningen mer strikta pappa. Och när en sista års elev börjar visa intresse för henne blir Chloes liv aningen mer komplicerat.

Kommentera inlägget här :