Flickan med gåvorna

 
 
Flickan med gåvorna
Författare: M.R. Carey
Originaltitle: The girl with all the gifts
Utgiven: 2014
Serie: -
Genre: Fantasy
Utläst: 170607
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Ordfront
Översättare: Johanna Svartström
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789170378836
Sidor: 391

Baksidestext
Melanie är en mycket speciell flicka. Dr Caldwell kallar henne för >>vårt lilla geni<<. Varje morgon väntar Melanie i sin cell i militärbunkern på att dagens lektion ska börja. När de hämtar henne håller en vakt pistolen riktad mot hennes huvud medan två andra hjälps åt att spänna fast henne i stolen. Hon tänker att de nog inte tycker om henne. Ibland skojar hon och säger att hon faktiskt inte bits. Men ingen krattar.

Första meningen
Hon heter Melanie.
 

Den här boken har det tagit ca två månader för mig att läsa ut. Började på den och la ner den, tog upp den ingen men la ner den och så höll jag på. Det var alltså med andra ord ingen bok jag fastnade för, kändes mer som ett tvång att läsa ut den. Men nu är det i varje fall över.
 
Jag hade egentligen inte läst någonting om boken i sig utan sett filmtrailer och tänkt att den kanske kan vara något att ha. Men det funkade inte alls för mig (så kommer inte se filmen heller efter det här). Jag tyckte inte om någon av karaktärerna och hade därmed ingen att "heja på". Det blev ganska ointressant och kändes omotiverade att läsa vidare.

Kommentera inlägget här :