Sanningens ögonblick


Skriven av Kristin Hannah 2009, 383 sidor.
Original title True Colors.

Den här borde alla som har en syster läsa!! - även de som endast har en bror.

Jag börjaded snyfta någonstans i mitten av boken, och det tog inte många sidor för mig att fastna för berättelsen. Det finns så mycket spår av sanning i den att det både gör ont och glädjer.

Sanningens ögonblick handlar om de tre systrarna Grey och deras liv. Det är framför allt två av dem som vi får följa, Winona och Vivi Ann, medan Aurora skymtades mer i bakgrunden. Redan från början stod det klart att själva huvudberättelsen skulle handla om Winonas avundsjuka gentemot den den undersköna yngsta systerna Vivi Ann. Med tiden leder det till splitringar i den en gång så starka familjen.

Jag tycker att Hannah har lyckats riktigt bra med denna historia. Det enda jag tyckte var lite sämre var att hon ibland kunde vara lite för direkt på, just när det gällde koversationer mellan man och kvinna. Det är mycket möjligt att det bara är jag som känner så, det enda jag kan säga är - läs själv och fatta din egen uppfattning. 4/5

Kommentera inlägget här :