Snygg

Författare: Joyce Carol Oates
Originaltitle: Sexy
Utgiven: 2005
Betyg: 4/5
 
Denna utgåva
Förlag: Baoonier Carlsen
Utgiven: 2005
Sidor: 238
 
Utmaning: Barnasommar, Bok 14
 
Jag har tidigare läst Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates, en bok jag tyckte var helt okej men inte blev så över förtjust i. Men när jag såg den här på någon loppis tänkte jag varför inte ge henne en till chans, det är ju så många som gillar henne (och hon har ju skrivit sjukt mycket!), så den slank med och jag kan inte säga att jag blev besviken. Jag tyckte inte att den var helt underbar men den var riktigt bra, bättre än Dödgrävarens dotter (det beror säkert på att det här var en ungdomsbok och därmed inte lika tung som den andra).
 
Den handlar om Darren, en high school kille, en idrottare, en i killgänget. Och han är snygg, alla tycker att han är snygg med hans simmarkropp. Men när de andra killarna i gänget beslutar sig för att hänmas på en lärare som gett dem dåliga betyg vet inte riktigt Darren vad han ska göra. Ska han tjalla på sina polare eller hålla tyst och låta läraren lida för något han ej gjort.
 
En liten sak som jag tyckte var rolig så här när det är OS och allt var att Michael Phelps näms i den. Den stod att han (den 18åriga Phelps) var väldigt lovande och att han hade stora chanser att utvecklas ännu mer. Och som vi alla vet så gjorde han det, snacka om att han gjorde det!!

Kommentera inlägget här :