Day 04 – Favorite book of your favorite series

 
 Min favorit bok ur Hungerspels-trilogin är nog första boken, allstå den som heter just Hungerspelen. Jag tycker ofta att det brukar vara så att den första boken är den bästa, självklart finns det undantag till den regeln men kommer inte på någon nu. Det kan nog vara så att om man verkligen tycker om den första boken så läser man de efterföljande med så pass stora förhoppningar att man oftast blir lite besviken.
 
För min egen del brukar jag alltid tycka att den andra boken är lite sämre än den första, men när jag läser den tredje burkar jag tycka att det ligger på samma nivå som den första och så forsätter det på det viset. Med andra ord kan man säga att jag mina förhoppningar på en serie pendlar en hel del. 
Taggar: 30 days of books, Favorit serie, Suzanne Collins;

Kommentera inlägget här :