Marshmallows till frukost


Författare: Dorothy Koomson
Originaltitle:Marshmallows for Breakfast
Utgiven: 2007
Betyg: 3,5/5

Denna utgåva

Förlag: Nordstedts
Utgiven: 2010
Sidor: 413

Utmaning: Bok12an, Bok 1

Denna bok handlar om Kendra Tamale, en kvinna vars specialitet är att fly från människor och relationer. Hon har just kommit tillbaka till England efter att hon levt i Australien ett tag och har flyttat in hos familjen Gadsborough som består av Kyle och hans två barn Summer och Jaxon. Kendra blir snabbt, vare sig hon vill eller inte, en del av familjen och börjar finna sig tillrätta i det. Men problem börjar dycka upp, både inifrån och utifrån som ställer till det och gör att gamla hemligheter avslöjas.

Allt som allt tycker jag att det var en bra bok. Den var bra skriven och handlingen var okej men av någon anledning så fastnade jag bara inte för den. Jag vet inte vad det var man jag blev inte rörd av berättelsen. Ni som har lästen kanske tycker att jag är känslokall när jag säger det men jag menar det inte på det sättet, jag ska inte försöka förklara det utan lämnar det där.

Men som sagt så är boken överlag väldigt bra. Man kommer in i den snabbt och den ät väldigt lätt läst. Helt klart en bok jag skulle kunna rekomendera.