Bilder av Elvis


Författare: Marie Clayton
Utgiven: 2010
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Parragon Books
Utgiven: 2010
Sidor: 223

Utmaning: Bok12an, Bok 3

Elvis har alltid varit min största idol ( förutom den tiden då pappa toppade listan) och jag har älskat honom så länge jag kan minnas. Det var ändå ganska naturligt för mig att börja gilla honom, även i tidig ålder. Det är inte så att mina föräldrar var några galna Elvis-fans som lyssnade på honom hela tiden men jag är uppväxt inom bilvärlden (vi har alltid haft vans och pick-ups) så jag antar att det är på grund av det. Jag tror att jag mest bara tyckte att han såg cool ut nr jag var yngre och det var inte fören senare som jag verkligen började uppskatta hans musik. Nu är jag helt tokig i honom och har allt från magneter till en väggklocka med honom.

Men om jag ska fokusera lite på själva boken istället så kan jag säga att titlen avslöjar allt. Det är egentligen bara en massa bilder av Elvis med lite kortfattade texter bredvid. Det är alltså en bildbok med lite information om hans liv. Men jag tyckte ändå att det var roligt att läsa de korta texterna då jag kunde gå igenom hela hans liv på ett ögonblick.