Bokbloggsjerka 23-26 november

I den här veckans jerka ska man lista sina 10 favorit författare. Topp platserna är nog ganska lätt, men det kommer bli svårare lite längre ner.
 
  1. Jodi Picoult, av henne är nog Försvinnanden den bästa som jag läst hittills. 
  2. Nicholas Sparks, av hans böcker måse jag nog bli The last song... eller Dear John. Kan inte välja!
  3. Tracy Chevalier, Flicka med pärlörhänge är ett måste!!
  4. Jane Austen, Stolthet och fördom i alla ära men jag är lite svag för Övertalning.
  5. Susan Collins, behöver jag säga något annat än Hungerspelen-trioligon?
  6. Stephenie Meyer, jag gillar verkligen Genom dina ögon.
  7. Cornelia Funke, har i och för sig bara läst Bläckhjärta men den är ju klockren.
  8. Astrid Lindgren, Sveriges bästa barnboksförfattare har en given plats bland mina favoriter.
  9. Åke Holmberg, älskar Ture Sventon.
  10. Henrik Fexeus, att läsa Konsten att läsa tankar är nyttigt för alla.
Taggar: Böcker, Jerka, Jodi Picoult, Nicholas Sparks, Tips;

Kommentarer :

#1: Vargnatts bokhylla

Jag gillar också Genom dina ögon väldigt mycket :)

skriven
#2: Lena

Av Tracy Chevalier har jag läst När änglar faller. Den var bra vad jag kan minnas. Hungerspels trilogin står i bokhyllan för läsning. Astrid Lindgren är ju en given favorit. hennes böcker passar för både stora som små.

Svar: Den har jag faktiskt inte läst, men den står på önskelistan :)
Rebecka None

skriven
#3: Monika

Nicholas Sparks har jag ännu inte läst något av, men jag har upptäckt att jag sett flera filmer som är baserade på hans böcker och de har jag ju gillat :)

Svar: Filmerna är underbara men böckerna är så mycket bättre ;)
Rebecka None

skriven
#4: Stockholmsflickan

Åh, Ture Sventon var en stor favorit när jag var liten! :)

skriven
#5: [Anna]

Genom dina ögon har jag nyss skaffat, ska bli kul att läsa den när många verkar gilla den! :)

skriven
#6: Det skulle kunna hända dig – en e-bok av Jack A

Henrik Fexeus har jag länge varit sugen på...

Svar: Läs honom, du kommer inte bli besviken!
Rebecka None

skriven

Kommentera inlägget här :