Welcome to the Jungle - Legenden om Guns N' Roses

Författare: Stephen Davis
Originaltitle: Watch you Bleed - The Saga of Guns N' Roses
Utiven: 2008
Betyg: 3,5/5
 
Denna utgåva
Förlag: Tivoli
Utgiven: 2009
Sidor: 408
 
Utmaning: Bok12an, Bok 5
 
Det har tagit galet lång tid för mig att läsa denna boken, över ett år!! Det beror på att jag lagt den ifrån mig några gånger då jag tröttnat på att läsa en biografi. Som ni kanske märk är jag inget super stort fan av den genren vilket gör att det går lite trögt när jag väl läser en sådan bok.
 
Men det var ändå väldigt intressant att läsa om det här mytomspunna bandet. Jag har alltid tyckt om deras musik (i varje fall från de tidiga åren) men alrdig vetat någonting om dem. Därför var det extra roligt att få se bakom kulisserna. Vi får följa deras resa från allra första början då Axl och Izzy flyttade till Hollywood till år 2008. Jag ska inte direkt avslöja någonting men jag kan säga att min bild av Axl har blivit ännu sämre nu än vad den var innan jag läse boken.
 
Trots att jag inte är förtjust i bigrafirer så tyckte jag ändå att den var himla bra.

Kommentera inlägget här :