Vecka 36

Författare: Sofie Sarenbrant
Utgiven: 2010
Serie: Brantevik #1
Genre: Deckare
Utläst: 140205
Betyg: 3,5/5
 
Denna utgåva
Förlag: Ponto Pocket
Tryckt: 2013
Bindning: Pocket
ISBN: 978-91-86587-53-6
Sidor: 297
 
Baksidestext
Sommarsäsongen i det lilla fiskeläget Brantevik är över för den här gången. För familjerna Winter och Malm har det varit en regnig semestervecka och stämningen är inte på topp. De bästa vännerna Johanna och Agnes är båda gravida och inom några få veckor kommer de att vara mammor.
I ett försök att ändå avsluta vistelsen på ett bra sätt bestämmer sig paren för att gå och sjunga karaoke på den lokala hamnkrogen. Men något går fruktansvärt fel och på morgonen när de andra vaknar är Agnes borta.
Agnes försvinnande blir veckans stora nyhet och polisen och media arbetar var och en på sitt håll för att finna en lösning på gåtan. Men det blir en kamp mot tiden och allt tar en oväntad vändning när en död kvinna hittas uppspolad på en strand ...
 
Första meningen
Med ena ögat kikade hon in genom den smala dörrspringan.
 
 

Historien var bra och annorlunda? (är ej helt säker då jag inte läser deckare så ofta), men jag tyckte att det blev lite rörigt med alla olika personer som hade en egen berättarröst. Det blev så förvirrande när en person dök upp och var "huvudperson" på tre sidor och för att sedan bara vara med på ett litet hörn.
 
Men annars så tycker jag att historien var snyggt skriven. Inga trådar lämnades lösa och allt hade en mening, i varje fall senare vid upplösningen.Så det är inget köp jag ångrar, men jag tror att om jag var en mer inbiten deckarläsa skulle jag uppskatta den ännu mer.
 
 

Kommentera inlägget här :