Legend

Författare: Marie Lu
Originaltitle: Legend
Utgiven: 2013
Serie: Legend #1
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 150318
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Modernista
Översättare: Katarin Falk
Tryckt: 2013
Bindning: Inbunden
ISBN: 978-91-7499-289-2
Sidor: 291

Baksidestext
Såld till 24 länder.
Långfilmen kommer att produceras av teamet bakom Twilight.
"Legend inte bara överlever hypen, den förtjänar den." The New York Times
"Välskriven och ypperligt genomfört. Uppölkare Tack!" Entertainment Weekly
"Legend är omöjlig att lägga ifrån sig och ännu svårare att glömma." Kami Gacia, författare till "Beautiful Creatures"-trilogin

Första meningen
Min mamma tror att jag är död.

Serie
1. Legend
2. Prodigy
3. Champion

 


Okej, jag gillade den här. Jag kommer definitivt se filmen och jag vill definitivt läsa de två fortsättande böckerna. Det enda som jag var lite irriterad på var att det i vissa partier kändes som att författaren försökte övertyga mig om att böcken var bra, fast jag redan tyckte det.

 

Den här boken är skriven ur både Day och Junes perspektiv, vilket jag är väldigt förtjust i. Jag tycker om när man får gå lite djupare in i fler av karaktärerna. Framförallt när karaktärerna är olika så att det blir tydliga kontraster. Day och June är dock ganska lika varandra och har liknande tankar och värderingar, trots att de kommit fram till dem på olika sätt.

 

Så om du, precis som jag, älskade Hungerspelen och Divergent så bör du även läsa Legend!

Kommentera inlägget här :