Nerve

 
Nerve
Författare: Jeanne Ryan
Originaltitle: -
Utgiven: 2012
Serie: -
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 160801
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Simon & Schuster
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Häftad
ISBN: 9781471146169
Sidor: 294

Baksidestext
Are you playing the game, or is the game playing you?
Vee dosen’t know if she has the guts to play NERVE, an online game of high-stakes dares. Bur whoever’s behind the game knows exactly what she wants, enticing her with lust-worthy prizes and a super hot partner.
With Ian on her team, it’s easy to agree to another dare. And another. And another.
At first it’s thrilling, as the manipulative audience, or ‘Watchers’, cheer them on to riskier challenges. But things quickly get out of hand.
Will Vee and Ian risk their lives for the Grand Prize dare? Or will they lose NERVE?

Första meningen
It took three days of waiting, but at four a.m. on a Sunday, the street in front of Abigail’s home finally emptied of all Watchers.
 

När jag var såg Now I see you 2 på bio för någon månad sen så visades trailern för denna film med Emma Roberts och Dave Franco i huvudrollerna. Jag blev helt såld på den och kände att den där bara MÅSTE jag se. så ni kan ju förstå hur glad jag blev när jag sen såg att filmen var baserad på en bok, så det var ju ingen fråga om saken, jag var tvungen att beställa den.
 
Men tyvärr får jag nog erkänna att boken inte riktigt höll för mina förväntningar. Många av de saker som jag tyckte bäst om i trailern var inte alls med i boken och jag fick inte alls samma känsla av action och spänning (även som boken inte sakande det helt och hållet). Störde mig även på att Ian i boken inte alls är lik Dave Franco. Jag älskar honom men det blev jättekonstigt när jag hade Daves bild i huvudet och så var det någon helt annan som beskrevs. Så jag tror att jag hade tyckt bättre om filmen om jag inte hade vetat någonting om den innan.
 
Det som författaren gjorde riktigt bra var att förmedla den känslan av maktlöhet, grupptryckatt och att aldrig veta vem man kan lita på. Från allra första sidan till den sista så hade jag en obehaglig känsla i magen som inte ville släppa.

Kommentera inlägget här :