The 5th wave

 

The 5th wave
Författare: Rick Yancey
Originaltitle: -
Utgiven:
Serie: The 5th wave #1
Genre: Unga vuxna
Utläst: 160825
Betyg: 5/5

Denna utgåva
Förlag: Penguin
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Ljudbok
Uppläsare: Phoebe Strole och Brandon Espinoza
ISBN: -
Speltid: 12h 41min

Baksidestext (Bokus)
"The Passage" meets "Ender's Game" in an epic new series from an award-winning author. On a lonely stretch of highway, Cassie runs from Them. The beings who only look human, who roam the countryside killing anyone they see. To stay alone is to stay alive, Cassie believes, until she meets Evan Walker.

Serie
1. The 5th wave
2. The infinite sea
3. The last star

 


Skojar du med mig, hur bra var inte den här boken... Varför har jag inte läst denna bok tidigare?! Alla delar var helt perfekta, lagom mycket av allt, spänning, kärlek, ja helt enkelt allt. Jag längtade tills jag fick tid att fortsätta lyssna på den här historien. Direkt när den tog slut så började jag med del två.
 
Jorden ha blivit invaderad av utomjordingar och största delen av befolkningen har utplånats. Men kvar finns några "lyckligtlottade", därbland Cassie. Hon har förlorat sin mamma och pappa, men hon har fortfarade kvar sin lillebror Sammy. Tyvärr så har Sammy tagits till en militärbas och Cassie gör allt för att hålla sitt löfte, om deras återförening, till honom. På hennes färd så möter hon Evan, en ung man som räddar livet på henne. Men kan hon verkligen lita på honom när invationen har gjort det omöjligt att lita på någon annan än sig själv.

Kommentera inlägget här :