Hidden Among Us

 

Hidden Among Us
Författare: Katy Moran
Originaltitle: -
Utgiven: 2013
Serie: Hidden Among Us #1
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 160207
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Walker Books
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Storpocket
ISBN: 9781406324211
Sidor: 293

Baksidestext
When Lissy uncovers a dark secret in the village of Hopesay Edge she finds heerself fighting the Hidden nd their powerfull elven magic. Unknowingly bound by an unbreakable bargain, Lissy is in danger, because if they catch her now, they will never let go.

Första meningen
I’m building a tower.

Serie
1. Hidden Among Us
2. The Hidden Princess

 


Om jag ska vara ärlig så hade jag inte särskilt höga förväntningar på denna boken. Hade ingen koll på vem författaren var och jag fick heller inte någon superbra känsla av den från omslaget och baksidan. Så det var en ren chansning utan någon direkt tanke bakom sig. Men jag blev positivt förvånad. Den var helt okej, bra faktiskt. Och när jag fick redan på att det finns en uppföljare så blev jag lite små sugen på den med.

 

 
Lissy blir som bäbis bortförd av "de gömda" men hennes mamma ingår ett avtal med en av dem som innebär att hon kan få bo i människovärlden i 14 år och sedan måste hon återvända. 14 år går och Lissys mamma berättar ingenting för henne om det som hände henne. Nu är "de gömda"  ute efter henne och de kommer hitta henne, till varje pris.
 
Men även hennes storebror Rafe är jagad, det på grund av hans besatthet att ta reda på vad som hände med Lissy den där dagen för så många år sedan.

Kommentera inlägget här :