Dans för en död prinsessa

 
Dans för en död prinsessa

Författare: Lo Kahn
Originaltitle: -
Utgiven: 2016
Serie: Tvillingmåne #1
Genre: Unga vuxna
Utläst: 160714
Betyg: 2/3

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 97891163884269
Sidor: 481

Baksidestext
En konspiration. En dödsdömd expedition. En värld på väg att rämna.
Drottningens jubileum närmar sig och i Ghend förbereder man sig för festligheterna. Men under ytan pågår en maktkamp som sträcker sig från slottets spiongångar till Förbundet i söder och de mystiska länderna på andra sidan havet. En tjuv, en slottspiga och en ung soldat är bara några av dem som kastas in  i den dödliga striden om dubbeltronen och den söndrade världens öde.

Första meningen
Den Ende var det som fanns i världen och han var allt som fanns.

Serie
1. Dans för en död prinsessa
2. Ej utkommen, ingen titel
3. Ej utkommen, ingen titel

 


Hm, boken var väl okej men jag tyckte att den var för rörig. Det var väldigt mångga personer att hålla reda på och tidslinjen var lite vågig. Jag hade svårt att veta om en sak hände innan, samtidigt eller efter en annan. Men det jag störde mig absolut mest på var att boken var uppdelal i tre delar, vilket i sig inte gör något, men nu var det så att de två första delarna hadlade om några personer som bara försvann från i historien i den tredje delen och in slängdes ett gäng helt nya karaktärer. Så irriterande.

 

 
Annars så tycker jag att själva grund historien är spännande och jag skulle vilja veta hur det går. Men när allt i den tredje delen blandades in så blev det för mycket. Jag önskar att författaren hade hållit sig till att fortsätta utveckla den första historien. Jag fattar/hoppas att allt blir mer sammanhängande men jag tänker mig att det hade gått att skriva boken på ett annat sätt. Kanske som i de utvalda serien där varje bok har en enskild historia.

Kommentera inlägget här :