Finding Audrey

 
Finding Audrey
Författare: Sophie Kinsella
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: -
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 160706
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Random House
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Ljudbok
Uppläsare: Gemma Whelan
ISBN: -
Speltid: 6h 36min

Baksidestext (från Bokus)
Meet Audrey: an ordinary teenage girl with not so ordinary problems. Aside from her completely crazy and chaotic family, she suffers from an anxiety disorder which makes talking to her brother's hot new best friend a bit of a challenge. But Audrey has a plan to help her face her fears. FINDING AUDREY is a touching, laugh-out-loud romance from bestselling author, Sophie Kinsella.
 

Denna boken handlar om Audrey som blev utsatt för så grov mobbning att hennes hjärna la av. Alltå den la ju inte av helt och hållet men hon blev så pass deprimerad att hon inte kunde gå ut ur huset, att hon inte kan prata med någon och att hon måste ha stora svarta solglasögon på sig, även inomhus, för att hon inte klarar av ögonkontakt. Och det här är om hennes väg tillbaka till en vanligt funktionellt liv.
 
Eller om jag ska vara ärlig så är det mer om hennes knasiga familj. Och förstås hennes brors kompis som blir till stor hjälp för Audrey att övervinna sitt tillstånd. Hur som helst så är boken väldigt rolig och mysig. Jag trodde nog att det skulle vara lite mer allvar i boken, med tanke på ämnet, men jag kan inte påstå att jag efter boken har mer insikt eller att jag fått mer förståelse för hur det kan vara att vara deprimerad. Om man vill läsa en sån bok skulle jag rekommendera Som stjärnor i natten istället, som är så galet bra.
 
Att lyssna på en ljudbok på engelska är helt fantastiskt. Uppläsarna lägger ner så mycket mer energi och känsla än vad deras svenska kollegor gör. Det är nästa som att lyssna på en radioteater. Helt underbart. 

Kommentera inlägget här :