Himlen är vackrast med lagom mycket moln

 
Himlen är vackrast med lagom mycket moln
Författare: Nils Holmqvist
Originaltitle: -
Utgiven: 2016
Serie: -
Genre: Fakta
Utläst: 160612
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Volante
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789188123398
Sidor: 235

Baksidestext
Att under sin livstid uppleva stormar, värmeböljor, skyfall, otaliga lågtryck och högtrycksryggar utan att förstå hur de blir till är inget sätt att leva. Men låt oss inte stanna vid att förstå, låt oss också uppskatta vädret, himlen och molnens ständigt föränderliga skönhet.

Första meningen
Att under sin livstid uppleva stormar, värmeböljor, skyfall, otaliga lågtryck och högtrycksryggar utan att förstå hur de blir till är inget sätt att leva
 

Jag har väl aldrig brytt mig så mycket om vädret. tänkte jag innan jag började läsa denna boken. Men ju mer jag läste, desto mer insåg jag att jag faktiskt bryr mig, jag bara tänker inte så mycket på det. Jag har aldrig kunnat tyda molen (och kommer nog tyvärr inte kunna det bättre efter denna boken heller) eller förstått mig på vad vindarna skvallrar om. Men trotts det så har det varit både intressant och roligt att läsa väder-Nils bok.
 
I boken så har det även blandat sig in en del om hans syn på livet och ganska många kärlekshyllningar till hans flickvän. Inte riktigt vad jag hade föväntat mig men inte så att jag irriterade mig på det (okej, kanske lite). Men jag tyckte att det var skönt att läsa en lite mer lättsam bok, sista kapitlet var lite mer allvarligt men bara lite, vilket passar perfekt att inleda sommaren med. 
 
 
Och självklart är det en liten sol och massa moln på omslaget!

Kommentera inlägget här :