Midvintermörker

 

Midvintermörker
Författare: Lars Wilderäng
Originaltitle: -
Utgiven: 2011
Serie: Midvintermörker #1
Genre: Dekare
Utläst: 160428
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Massolit
Översättare: -
Tryckt: 2012
Bindning: Ljudbok
Uppläsare: Magnus Roosman
ISBN: 9789186649630
Speltid: 18h 50min

Baksidestext
Tidigt på annandagens morgon år 2012 vaknar de jullediga svenskarna till en ny värld. Ett strömlöst, mörkt och iskallt Sverige. En dag då allting förändras.
En stor rysk militärövning i Östersjön förvandlas plötsligt till ett regelrätt anfall mor Sverige, som står helt oförberett. Katastrofen är total, statsministern är försvunnen, viktiga samhällsfunktioner slås ut och ett nedbantat försvar är på väg mot kollaps. Allteftersom dödstalen stiger får vi följa ett antal personers kamp under ett dygn som skakar Sverige i grunden.

 


Jag tyckte inte om den här boken. Det var alldeles för många termer som jag inte förstod och blev bara snurrig av alla vapenmodeller som namedroppades. Jag tyckte inte heller att uppläsaren var något bra. När det är en bok med flera berättarperspektiv är det så viktigt att uppläsaren har tydliga röster för de olika personerna, vilket inte var fallet i denna gången.
 
Så nej, jag var inte imponerad av denna boken. Varken historien eller uppläsningen. Jag har redan den andra delen i serien hemma men jag tror nog att jag inte kommer lyssna på den.

Kommentera inlägget här :