The unexpected everything

 
The unexpected everything
Författare: Morgan Matson
Originaltitle: -
Utgiven: 2016
Serie: -
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 160524
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Simon & Schuster
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Storpocket
ISBN: 9781471146145
Sidor: 517

Baksidestext
’It didn’t seem possible that after years of being beyond careful, watching all the tiniest details and trying never to make a mistake, we’d ended up here anyway…’
Before the scandal, Andie had important plans. And zero of them involved walking an insane amount of dogs, being in the same house as her dad or hanging with Clark. Now there’s a whole summer stretching out in front of Andie without a plan. And Andie always sticks to the plan.
But here’s the thing – if everything’s always mapped out, you can never find the unexpected. And where’s the fun in that?

Första meningen
I flexed my feet in my too-tight shoes and made myself stand up straight, trying to ignore the rapid-fire clicking of the cameras going off all around me.
 

Jag har väntat ruggigt länge på att denna boken skulle släppas. Så fort som det bara gick gjorde jag en beställnig på den på jobbet och började läsa den direkt när jag läst ut den bok jag för tillfället höll på med. Jag har ju tyckt så mycket om hennes tidigare böcker så mina förväntningar var skyhöga. Men tyvärr måste jag nog säga att detta är den som jag fastnat minst för. Inte för att den var dålig på något vis, utan för att den inte var lika underbar som de andra.
 
Jag vet inte vad det var som gjorde att jag den inte fick toppbetyg, men det kändes som att det var något som saknades. Att boken inte hade det där lilla extra. Men annars så var det en jättebra historia om ett riktigt tight tjejgäng som känner varandra utan och innan. Där åren kommer och går men som trots det är lika sammansvetsade som alltid. Och den här sommaren kommer de allihop spendera tillsammans.
 
Det är svårt att säga så mycket mer om boken utan att avslöja allt för mycket om slutet.

Kommentera inlägget här :