God Jul

 
God Jul
 Författare: Jonas Karlsson
Originaltitle: -

Utgiven: 2013
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 161128
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier pocket
Översättare: -
Tryckt: 2014
Bindning: Pocket
ISBN: 9789174294224
Sidor: 166

Baksidestext
-Nu vet jag! det ska stå GOD JUL på fasden. Vi ska skriva GOD JUL med skenet från ljusstakarna.
Ingen sa någonting. Alla var bara så ställda inför den här ovanliga synen med Bror plötsligt så engagerad. Han drog till sig kollegieblocket där Ralph hade börjat skissa på fasaden. Han fyllde I rutorna så att de tillsammans bildade ordet GOD och under det JUL.
På kommunhuset där Frida jobbar lackar det mot jul. Trots hårda tider vill ledningen gärna överraska medborgarna med en lysnade julhälsning, en som bade sprider glädje och visar laganda.

Första meningen
Som Frida minds det var det Brors förslag med adventsljusstakarna.
 

Nu har första advent varit och jag har läst min första julberättelse för året. Och det fick bli kort romanen God Jul som jag tänkte kunde vara lite lagom att börja med. Men jag önskar faktiskt att jag inte hade läst den alls.
 
Jag tyckte att den bara var tråkig och jobbig. Och ganska förusägbar. Nej, så den här boken anser jag att man med gott samvete kan sålla bort från 'att läsa-listan'.

Kommentera inlägget här :