We are all made of molecules

 
We are all made of molecules
Författare: Susin Nielsen
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: -
Genre: Unga vuxna
Utläst: 161113
Betyg: 5/5

Denna utgåva
Förlag: Andersen press
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Häftad
ISBN: 9781783443765
Sidor: 306

Baksidestext
There are two sides to every story.
Stewart is geeky, gifted but socially clueless. His mom has died and he misses her every day. Ashley is popular, cool but her grades stink. Her dad has come out and moved out – but not far enough. Their worlds are about to collide: Stewart and his dad are moving in whit Ashely and her mom, Stewart is 89,9% happy about it even as he struggles to fit in at his new school. But Ashley is 110% horrified and can’t get used to her totally awkward home. And things are about to become a whole lot more lot more mixed up when they attract the wrong kind of attention…

Första meningen
I have always wanted a sister.
 

När supersmarta Stewart och hans pappa flyttar in hos populärar Ahley och hennes mamma ligger det som bäddat för konflikter. Men man kanske kan lära sig att tycka om någon... eller i varje fall att tolerera dem?
 
Jag hade ingen aning om att denna bok fanns på svenska och att vi i butiken dessutom har den på hyllan. Jag får erkänna att jag totalt missat den. Och snacka om att jag grämer mig för det. Den var helt fantastisk. Karaktärna är så älskvärda (alla utom en) och fina och mysiga och roliga och modiga. Min absoluta favorit är helt klart Stewart, en genom god kille som saknar sin mamma något oerhört.
 
Jag har tidigare avslöjat att jag är lite svag för dessa smarat lite nördiga huvudpersonerna. De som kanske inte riktigt vet hur de ska läsa socialakoder men som ändå försöker. Och det stämmer in på Stewart på pricken. Även Ashley är väldigt fin i grund och botten, men hon läser de socialakoderna lite för mycket och förstör för sig själv på grund av det.

Kommentera inlägget här :