The notebook

 
The notebook
Författare: Nicholas Sparks
Originaltitle: -
Utgiven: 1996
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 161010
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Sphere
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Häftad
ISBN: 9780751540475
Sidor: 189

Baksidestext
Noah Calhoun just returnerad from World War Two.
Attempting to escape the ghosts of battle, he tries to concentrate on restoring an old plantation home to its former glory. And yet he is haunted by images of the beautiful girl he met there fourteen years before, a girl who captured his heart like no other.
But when these distent memories begin to slide into reality, the passion that had lain still is ignited once more. Though so much is in their way, the miraculous force of love refuses to fade.

Första meningen
Who am I?
 

Jag läste A walk to remember nyligen och älskade den, så jag hade stora förhoppningar på att även denna filmklassiker av Sparks skulle vara fantastisk. Tyvärr så var den inte det. Den var helt okej men den grep inte tag i mig med samma intensitet som A walk to remember. Bitvis så var det nästan som att jag tvingade mig igenom texten, men bara nästan.
 
Men nu har jag i varje fall läst den och jag kan där med bocka av ytterligare en av Nicholas Sparks böcker. Jag har ju tänkt att jag en vacker dag sak ha läst allt han skrivit. Än så länge så har jag nog kommit ungefär halvvägs men jag jobbar på det.

Kommentarer :

#1: Vargnatts bokhylla

Jag var inte heller så förtjust i den här boken. Filmen däremot älskar jag!

skriven

Kommentera inlägget här :