Till min dotter

 
Till min dotter
Författare: Malin Wollin
Originaltitle: -
Utgiven: 2016
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 161016
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Pirat
Översättare: -
Tryckt: 2016
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789164204950
Sidor: 253

Baksidestext
Det här är en bok om att inte leva upp till förväntningarna. Att växa upp som tjej och ta förmycket plats trots att man bara försöker åka med. Om att stå upp för någon som är utsatt och bli utsatt själv. Att göra bort sig när det är fest och om att råka bränna en ö. om att växa upp och bli kvinna och försöka berätta för sin dotter, och sig själv, vad man ska acceptera och vad man faktiskt ska bråka om.

Första meningen
Jag föddes och råkade vara en flicka.
 

Jag trodde att denna boken, på ett snyggt och ledigt sätt, skulle vara fullproppad med visdomar från en mor till sin dotter. Men det hade jag helt fel. Jag fattade aldrig om det var mer som en självbiografi och att författaren själv är Stella eller om det bara är en påhittad historia. Jag förstår inte heller vad jag ska få ut av boken, insikt, underhållning eller va? Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte alls meningen med denna bok. För min del hade den lika gärna varit outgiven.

Kommentera inlägget här :