Bokmässan

Så i fredags var jag för första gången på den stora fantastiska Bok- och biblioteksmässan som jag hört så mycket om under alla år. Jag hade förväntat mig att det skulle vara stort men det var ju gigantiskt och lite övervälmande. Vi (jag och söstra mi) hade sett några saker som vi ville lyssna på men vi la ner det ganska snabbt då vi inte visste vart det var eller hur vi skulle ta oss dit. Så vi vandrade planlöst omkring och hamnade där vi hamnade.
 
Efter lunch så möte vi upp Anna från Boktycke och hennes vän Ica och hängde med dem ett tag. Vilket var till stor hjälp för oss då det äntligen började kännas som att vi fick lite mer grepp om mässan. Efter det så fortsatte jag och syrran att strosa runt, framförallt i "lärar delen", eller vad man ska kalla det, eftersom syrran precis börjat plugga till det. Då gick vi förbi Gothia fortbildnings monter där Lina Axelsson Kihlblom stod och sålde sin bok. Var bara tvugen att köpa den när jag kunde få den signerad.
 
Råkade även köpa lite fler böcker och annat smått och gott. Har inte vågat kolla på mitt kontoutdrag ännu men vet att det inte blev någon billig dag för min del. Så man kan sammanfatta min bokmässaupplevelse som rolig, överraskande, övervälmande och lite ryggont.
 
 
   
 

Kommentarer :

#1: Bokprinsessorna

Låter som en riktigt bra dag om du frågar mig :) oj det var en hel del grejor du kom hem med ser många bra böcker i den där samlingen. Har aldrig åkt till Bokmässan men vill väldigt gärna göra det :)

Svar: Det var det! Haha, jag hoppas och tror att de ska falla mig i smaken också :) Ja, gör det! Det är något jag verkligen rekommenderar ;)
Rebecka None

skriven

Kommentera inlägget här :