Broken hearts, fences and other things to mend

 

Broken hearts, fences and other things to mend
Författare: Katie Finn
Originaltitle: -
Utgiven: 2014
Serie: Broken hearts and #1
Genre: Unga vuxna
Utläst: 160912
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Square fish
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Häftad
ISBN: 9781250063052
Sidor: 339

Baksidestext
Hot sun. Blue waves. New romances. Old secrets.
Gemma had her summer all planned out, but it take a sharp turn when she gets dumped and finds herself beck in the Hamptons after a five-year absence. Being there puts her at risk of bumping into Hallie, her former best friend (that is, before Gemma ruined her life). But people don’t hold grudges forever. Do they? Gemma intends on making amends, but a small case of mistaken identity causes the people she knew years ago – includning Halliee and her dreamy brother, Josh – to believe she’s someone else. As though the summer wasn’t complicated enough already. Filled with summer sun, boys, and friendships gone sour, the first novel in the Broken hearts and revenge series sizzles and delights.

Första meningen
The Wednesday afternoon that it all started, I was thinking about how great my life was going.

Serie
1. Broken hearts, fences and other things to mend
2. Revenge, ice cream and other things best serves cold
3. Hearts, fingers and other things to cross

 


Katie Finn är en av mina favorit författare. Eller det här var första gången jag läste något av henne, men Katie Finn är Morgan Matsons pseudonym för när hon skriver lite mer lättsinta böcker. Jag tycker dock inte att Morgan Matson böckerna har varit särskilt tunga de heller. Men visst, det var inte som dog i denna bok.
 
Tyvärr tyckte jag inte jättemycket om den här boken, så som jag gjort med alla Matson böcker. Jag hade lite ont i magen under hela läsningen. Lögnerna och dubbelspelen blev lite för mycket för mig. Listade tidigt ut ungefär hur allt skulle "go down" och tänkte ofta att snacka om att den där tjejen är långsint. Så det var ingen superlyckad läsupplevelse för min del i varje fall. Tror att jag hade tyckt bättre om historien som film.
 
Men jag har redan andra delen ståendes i min bokhylla, och om jag känner mig själv kommer jag även köpa den tredje bara för att. Så jag kommer ju att läsa vidare på serien så småningom och hoppas på att det någon gång ska lösa sig för Gemma.

Kommentera inlägget här :