Mörkt svek

 
Mörkt svek
Författare: Ewa Christina Johansson och Kristina Sjögren
Originaltitle: -
Utgiven: 2013
Serie: Siri #3
Genre: Unga vuxna
Utläst: 160915
Betyg: 2/5

Denna utgåva
Förlag: Rabén & Sjögren
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Inbunden
ISBN: 9789129689556
Sidor: 220

Baksidestext
>>Han släppte henne och Siri tumlade framåt med händerna låsta bakom ryggen. Hon försökte springa, men henn bara ett par steg innan han fällde henne till marken. Hon kände smaken av jord och såg små blixtar framför ögonen.<<
Jenny är försvunnen. Man tror att hon har stuckit till Stockholm för att träffa en modellagentur, men några dagar senare hittas hon i en skogsdunge - död och våldtagen. Soro, som alltid ligger minst ett steg före polisen, bestämmer sig för att hjälpa dem på traven. Och mycket snart går det upp för henne att det är något som inte stämmer...

Första meningen
Det var kallt.

Serie
1. Sista resan
2. Svag is
3. Mörkt svek

 


Okej, så jag listade ut vem mördaren var så fort han kom in i historien. Tyvärr kan jag ej säga att det var för att jag är så grymt smart utan det var bara så uppenbart att det inte gick att tro något annat. Jag tyckte även att huvudpersonen Siri kändes som en blek kopia av Veronica Mars. Och för mig som håller miss Mars helig så är jag väldigt kräsen när det kommer till tonårs dektektiver.

Det märks nog att jag inte är särskilt imponerad av denna bok, den var okej men inte mer än så.

Kommentera inlägget här :