Omgiven av idioter

 
Omgiven av idioter
Författare: Thomas Erikson
Originaltitle: -
Utgiven: 2014
Serie: -
Genre: Fakta
Utläst: 170420
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Hoj förlag
Översättare: -
Tryckt: 2017
Bindning: Häftad
ISBN: 9789175579337
Sidor: 296

Baksidestext
Har du någon gång försökt resonera med din partner och ingenting gick som du tänkt dig? Eller i förvirring lämnat ett möte med känslan att du inte begrep dig på de övriga i rummet? Och värst av allt: vissa verkar aldrig förstå vad du säger - hur tydlig du än är. Visst är det ett mysterium? Välkommen till en rad uppfriskande aha-upplevelser - möjligen även en eller annan åh nej-upplevelse - och med lite flyt är det inte du som är idioten. Efter att ha läst den här boken kommer du att förstå vad din omgivning egentligen vill säga dig. Jag garanterar att du radikalt kommer att miska mängden idioter i din omgivning, hälsningar Thomas Erikson.

Första meningen
IPU Profilanalys har en över 20 år lång historia i Sverige.
 

Vi har pratat ganska mycket om de olika färger på jobbet så jag hade redan bra koll på vad det hela handlar om innan jag  började läsa den här boken. Och det mesta som författaren tog upp var för mig repetition med en del fördjupning. Så tyvärr lärde jag mig inte så mycket nytt, det blev mer uppfräschning av redan befintlig kunskap.
 
Det var dock ändå underhålland att läsa Omgiven av idioter, jag fastnade framförallt för exemplet om ilska. Kände igen mig själv och många andra i just de exemplena. Något som jag däremot inte tyckte om var att det var så mycket upprepningar. Det var bara irriterande att läsa i princip exakt samma sak två gånger.
 
Ytterligare en sak jag inte var förtjust i är att det hela tiden utgick ifrån försäljning. Nu jobbar ju jag som just butiksförsäljare men jag hade mycket hellre sett att exemplen bottnade i icke arbetssituationer.

Kommentera inlägget här :