Liten parlör för älskande

 
Liten parlör för älskande
Författare: David Levithan
Originaltitle: The Lover´s Dictionary
Utgiven: 2011
Serie: -
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 170104
Betyg: 2/5

Denna utgåva
Förlag: Gilla böcker
Översättare: Elisabeth Helms
Tryckt: 2015
Bindning: Pocket
ISBN: 9789186634643
Sidor: 213

Baksidestext
”Jag brukar inte hålla på med sånt här”, sa du. ”Inte jag heller”, försäkrade jag. Senare visade det sig att vi båda två hade nätdejtat förut, att vi båda varit med om att trilla dit alldeles för fort förut. Men vi tröstade oss med att det vi egentligen ville säga var: ”Jag brukar inte gilla det så mycket.” Mät hoppfullheten i det ögonblicket, i den känslan. Allt annat kommer att mätas mot den.

Första meningen
aberrant, adj. avvikande, adj.
 

Lite för filosofisk för min del. Vad var nutid och vad var dåtid. Och hur slutade den egentligen? Jag hängde inte alls med, och det förstörde boken lite för mig. Det kanske är en öppen bok så att man får tolka själv hur det ligger till. Men jag uppskattar inte när jag behöver tänka för mycket själv (japp, jag hör också hur det låter) utan jag vill ha lite lätta, ibland hårda, knuffar i "rätt" riktning.
 
 

Kommentera inlägget här :