Nights in Rodanthe

 
Nights in Rodanthe
Författare: Nicholas parks
Originaltitle: -
Utgiven: 2002
Serie: -
Genre: Skön
Utläst: 170305
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Sphere
Översättare: -
Tryckt: 2013
Bindning: Häftad
ISBN: 9780751551860
Sidor: 184

Baksidestext
Two fragile people.
One desperate second chance. Reeling and desolate, Adrienne Willis needs space to rethink her life after her husband leaves her for a younger woman. Feeling everything, she jumps at the chance to look after her friend’s guesthouse in the coastal town of Rodanthe, North Carolina. But there is a storm heading for Adrienne, in more ways than she can imagine.  Stranded and isolated as the weather closes in, Adrienne has only one guest: Paul Flanner, a man running from his own shattered past. Taking refuge, Paul and Adrienne have only each other to turn to. Against all the odds, their one weekend sets in motion feelings that will resonate through the rest of their lives.

Första meningen
Three years erlier, on a  warm November morning in 1999, Adrienne Willis had returned to the Inn and at first glance had thought it unchanged, as if the small Inn were impervious to sun and sand and salted mist.
 

En typisk Nicholas Sparks berättelse. Vilket jag brukar tycka så mycket om. Och visst tycke jag om den men jag störde mig på att det var så typiskt uppdelade könsroller. Det förstörde lite läsupplevelsen för mig. Men okej, det är en Amerikans författare som skrivit en berättelse som i en Amerikansk småstad i södra delen av landet. Och som vi alla vet så är de flesta Amerikaner ganska konservativa, framförallt när det gäller könsroller.
 
I övrigt så var den absolut läsvärd, och jag vill verkligen se filmen någon gång, men jag tycker att Sparks har skivit så många andra historier som är så mycket bättre än denna. Nu kan jag ju i varje fall bocka av denna bok på min Nicholas Sparks-lista och konstatera att jag endast har 7 böcker kvar av honom. Frågan är om jag hinner läsa alla detta året eller jag blir klar först nästa år. 

Kommentera inlägget här :