Manifest för hopplösa

 

Författare: Åsa Asptjärn
Originaltitle: -
Utgiven: 2015
Serie: Emanuel Kent #2
Genre: Barn/Ungdom
Utläst: 150912
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2015
Bindning: Häftad
ISBN: 978-91-638-8403-0
Sidor: 240

Baksidestext
Marx skrev ett manifest för att förändra världen, jag vill skriva ett för att bevara allt som det ät. I alla fall ett tag till. Planen är att ligga lågt. Hålla käften. Inte göra det värre.

Första meningen
”Jag vill ha aids!”

Serie
1. Konsten att ha sjukt låga förväntningar
2. Manifest för hopplösa

 


Jag måste erkänna och säga att jag inte tyckte att denna bok var riktigt lika bra som den första. Men det var för att jag gjorde precis tvärtemot vad förta boken säger att vi ska ha, alltså hade sjukt höga förväntningar.

Men annars så var detta mer utav samma melodi. Emanuel Kent saknar fortfarande den mista gnutta socialkompitens. Fast han försöker ju ändå och det måste han få lite cred för. Tyvärr blir det ju oftast fel eftersom han aldrig tänker innan han öppnar munnen, ett faktum han själv påpekar.

Så om man tyckte om den förra boken om Emanuel Kent så kommer man att tycka om även denna bok. Och jag tycker om Emanuel Kent, det gör jag verkligen. Det är något med denna missanpassade yngling så jag inte kan motså.

Kommentera inlägget här :