De odödligas hunger

 

De odödligas hunger
Författare: Julie Kagawa
Originaltitle: The Eternity Cure
Utgiven: 2013
Serie: Edens blod #2
Genre: Unga Vuxna
Utläst: 160607
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Harlequin
Översättare: Linda Silverblad
Tryckt: 2014
Bindning: Häftad
ISBN: 9789164078315
Sidor: 426

Baksidestext
Allie trodde att odödligheten skulle vara för alltid. Men nu är allt har vänts uppochner kommer gränsen mellan människor och monster fortsätta suddas ut, och hon ställs iför ett val – ett val som ingen borde behöva göra.

Första meningen
Jag kände blodlukten så snart jag klev in i rummet.

Serie
1. De odödligas regler
2. De odödligas hunger
3. De odödligas sång

 


Det här är andra boken om Allie. Och i denna har hon lämnat Zeke och de andra i gruppen i Eden för att ge sig av och leta efter sin skapare. Kanin finns där ute någonstans i Sarrens våld. Hon måste hitta och rädda honom, det är hon i varje fall skyldig. Men på vägen stöter hon på Schakalen, hennes blodsbroder, som erbjuder sin "hjälp". Spåren leder dem tillbaka till där allting började, New Covington. Väl där är hela staden förändrad, ett nytt virus härjar och Allie möter gammla vänner där hon misst annar det.
 
Jag tyckte att denna boken var bra, men något som jag störde mig på var att det tog så lång tid att läsa den. Och jag vet inte varför den gjorde det. Historien var bra och det fanns ett driv i den, den var inte skriven på ett konstigt sätt och den var inte så farligt lång. Så jag förstår inte varför det gick så långsamt att läsa den.
 
Jag ska hålla tummarna för att jag inte upplever att den tredje delen på samma sätt, men ändå inte förvänta mig något annat.

Kommentera inlägget här :