I stället för dig

 

I stället för dig
Författare: Sofie Sarenbrant
Originaltitle: -
Utgiven: 2011
Serie: Brantevik #2
Genre: Deckare
Utläst: 170328
Betyg: 1/5

Denna utgåva
Förlag: Ponto pocket
Översättare: -
Tryckt: 206
Bindning: Pocket
ISBN: 9789174750461
Sidor: 288

Baksidestext
Det har gått sexton år sedan höggravida Agnes blev bortförd mitt i det skånska sommarparadiset Brantevik. Vad som egentligen hände är ett mysterium som polisen aldrig lyckats lösa. Idag lever den drabbade familjen ett till synes fridfullt familjeliv i Stockholmsförorten Bromma. Men Agnes dotter Nicole vill ta reda på sanningen och bestämmer sig för att resa tillbaka till Brantevik. Vad hon inte vet är att flera personer med anknytning till fallet har återvänt till det lilla fiskelägret. När Nicole väl förstår vad hon har gett sig in på är det försent att dra sig ur.

Första meningen
Något var fel.

Serie
1. Vecka 36
2. I stället för dig

 


Den förra boken minns jag att jag tyckte den var okej. Inte så att jag blev stormförtjust i den men det gick att läsa. Den här gången störde jag sönder mig på språket. Det var alldeles för fin och tillrättalagt för min del. Allting kändes för ytligt för att jag skulle kunna ta det till mig. Men jag tror ju inte att Sarenbrant har ändrat på sitt sätt att skriva utan det är nog snarare jag som ändrat vad jag tycker om (kanske blivit lite mer kräsen?).

 

Hädanefter kommer jag lämna "Sofie Sarenbrant-läsningen" åt min lilla mor som till skillnad från mig tycker jättemycket om hennes böcker.

Kommentera inlägget här :