The perks of being a wallflower

 
The perks of being a wallflower
Författare: Stephen Chbosky
Originaltitle: -
Utgiven: 1999
Serie: -
Genre: Unga vuxna
Utläst: 170721
Betyg: 4/5

Denna utgåva
Förlag: Pocket books
Översättare: -
Tryckt: 2009
Bindning: Häftad
ISBN: 9781847394071
Sidor: 231

Baksidestext
Charlie is a freshman and while he’s not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempted to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs and the Rocky Horror Pictures show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But Charlie can’t stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective.  But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.

Första meningen
Dear friend, I am writing to you because she said you listen and understand and didn’t try to sleep with that person at that part even though you could have.
 

Kan man säga att det här är en klassiker? Jag tror det, en modern ungdoms klassiker. Oavsett vad så har jag I varje fall under en längre tid tänkt att jag ska läsa den, och därmed vägrat se filmen, men jag har aldrig kommit till skott. Men den här sommaren tog jag tag i det och la undan den på jobbet till semestern.
 
Jag måste säga att den var väldigt unik, framförallt hur den var skriven. Tror inte att jag läst någon bok tidigare som var i brevform (finns ju den där Love letters to the dead som skrevs typ 15 år efter). Och jag tyckte att själva historien var intressant även om det var något som inte riktigt bar det hela vägen för mig. Men allat som allt var det en mycket bra bok och jag är väldigt glad att jag läst den. Nu förstår jag ändå varför det är så många som tycker att det är en av deras favoriter.

Kommentera inlägget här :