Wursten och veganen

 
Wursten och veganen
Författare: Åsa Asptjärn
Originaltitle: -
Utgiven: 2017
Serie: -
Genre: 9-12 år
Utläst: 160627
Betyg: 3/5

Denna utgåva
Förlag: Bonnier Carlsen
Översättare: -
Tryckt: 2017
Bindning: Flexband
ISBN: 9789163894121
Sidor: 191

Baksidestext
Det här är sommaren när man inte längre kan leka tre, när illrar rymmer och att göra inbrott känns helt rimmligt.

Första meningen
Jag heter Wursten och är tolv år.
 

Tidigare har Asptjärn skrivit om den underbara Emanuel Kent och eftersom jag tyckt om dem så tänkte jag att det är självklart att jag även ger hennes nya karaktärer en chans. Kan väl inte påstå att jag tyckte lika mycket om Wursten som Emanuel men den här boken var helt klar godkänd läsning.
 
Wursten känner sig inte lika synkad med sin bästa vän Veronika sedan hon började var allt mer med Emmy. Det är inte samma gamla Veronika längre. Så när Diana flyttar in börjar hon umgås med henne istället, även om hon är ganska konstig och det faktiskt är lite påtvingat, men när Diana bestämmer att de måste bryta sig in i kiosken blir hon tveksam på om det var särskilt smart gjort.

Kommentera inlägget här :